Dlaczego studia dziennikarskie?

Studiując dziennikarstwo zdobędziesz

Wiedzę

  • interdyscyplinarną
  • kierunkową w zakresie nauk o mediach i komunikowaniu
  • specjalnościową w zakresie wybranych specjalności

 

Umiejętności i kompetencje w obszarze dziennikarstwa

  • dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego
  • dziennikarstwa nowych mediów
  • pracy redakcyjnej, projektowej i zespołowej w różnego rodzaju dziennikarstwie
  • produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej, mulitmedialnej i filmowej
  • desktop publishing, edytorstwa, audiodeskrypcji, technologii informacyjnych
  • kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing

 

Umiejętności i kompetencje public relations

  • projektowania komunikacji i wizerunku instytucji, rzecznictwa prasowego
  • promocji, marketingu i reklamy, fundraisingu i eventologii
  • zarządzania m.in. organizacją, informacją, wiedzą czy konfliktem

 

Umiejętności i kompetencje edukacji medialnej i dziennikarskiej

  • media coaching i media relations
  • w zakresie wychowania i edukacji medialnej, kultury medialnej i cyberkultury
  • dyskursu medialnego, krytyki tekstów kultury, animacji medialnej
  • możliwość uzyskania uprawnień pedagogicznych
  • twórczości i innowacji w mediach
  • tworzenia projektów edytorskich

 

Umiejętności w zakresie logistyki mediów

  • nowych technologii informacyjnych
  • organizacji i zarządzanie mediami
  • ekonomiki mediów
  • projektowania i tworzenia organizacji i instytucji medialnych
  • zarządzania redakcją
  • zarządzania mediami

 

Umiejętności w zakresie produkcji radiowo-telewizyjnej

  • praktycznej realizacji różnego rodzaju materiałów radiowych i telewizyjnych
  • przygotowanie producentów, realizatorów, operatorów, reżyserów, montażystów
  • kompetencje video journalisty
  • realizacji radiowej telewizyjnej
  • montażu radiowego i telewizyjnego
  • organizacja produkcji radiowo-telewizyjnej

 

kompetencje i umiejętności językowe

  • język angielski na I i II stopniu studiów
  • drugi język do wyboru: język niemiecki, włoski, francuski, hiszpański, rosyjski
  • translatorium językowe, konwersatoria językowe, lektorat prasy zagranicznej

 

Perspektywa pracy zawodowej

  • dziennikarstwo: prasa, radio, telewizja, Internet, agencje informacyjne itp.
  • dziennikarstwo 2.0: dziennikarstwo nowych technologii medialnych
  • public relations,
  • rzecznictwo prasowe
  • promocja i marketing medialny
  • produkcja radiowo-telewizyjna i multimedialna
  • zarządzanie kulturą i mediami
  • logistyka mediów
  • edukacja medialna w szkołach, ośrodkach wychowawczych, mediach itp.
  • ewangelizacja medialna i prasa katolicka
  • animacja kultury medialnej

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Na stronach internetowych Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII w Krakowie stosowane są pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.

Zapisano