Dlaczego studia dziennikarskie?
Studiując dziennikarstwo zdobędziesz
Wiedzę
- interdyscyplinarną
- kierunkową w zakresie nauk o mediach i komunikowaniu
- specjalnościową w zakresie wybranych specjalności
Umiejętności i kompetencje w obszarze dziennikarstwa
- dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego
- dziennikarstwa nowych mediów
- pracy redakcyjnej, projektowej i zespołowej w różnego rodzaju dziennikarstwie
- produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej, mulitmedialnej i filmowej
- desktop publishing, edytorstwa, audiodeskrypcji, technologii informacyjnych
- kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing
Umiejętności i kompetencje public relations
- projektowania komunikacji i wizerunku instytucji, rzecznictwa prasowego
- promocji, marketingu i reklamy, fundraisingu i eventologii
- zarządzania m.in. organizacją, informacją, wiedzą czy konfliktem
Umiejętności i kompetencje edukacji medialnej i dziennikarskiej
- media coaching i media relations
- w zakresie wychowania i edukacji medialnej, kultury medialnej i cyberkultury
- dyskursu medialnego, krytyki tekstów kultury, animacji medialnej
- możliwość uzyskania uprawnień pedagogicznych
- twórczości i innowacji w mediach
- tworzenia projektów edytorskich
Umiejętności w zakresie logistyki mediów
- nowych technologii informacyjnych
- organizacji i zarządzanie mediami
- ekonomiki mediów
- projektowania i tworzenia organizacji i instytucji medialnych
- zarządzania redakcją
- zarządzania mediami
Umiejętności w zakresie produkcji radiowo-telewizyjnej
- praktycznej realizacji różnego rodzaju materiałów radiowych i telewizyjnych
- przygotowanie producentów, realizatorów, operatorów, reżyserów, montażystów
- kompetencje video journalisty
- realizacji radiowej telewizyjnej
- montażu radiowego i telewizyjnego
- organizacja produkcji radiowo-telewizyjnej
kompetencje i umiejętności językowe
- język angielski na I i II stopniu studiów
- drugi język do wyboru: język niemiecki, włoski, francuski, hiszpański, rosyjski
- translatorium językowe, konwersatoria językowe, lektorat prasy zagranicznej
Perspektywa pracy zawodowej
- dziennikarstwo: prasa, radio, telewizja, Internet, agencje informacyjne itp.
- dziennikarstwo 2.0: dziennikarstwo nowych technologii medialnych
- public relations,
- rzecznictwo prasowe
- promocja i marketing medialny
- produkcja radiowo-telewizyjna i multimedialna
- zarządzanie kulturą i mediami
- logistyka mediów
- edukacja medialna w szkołach, ośrodkach wychowawczych, mediach itp.
- ewangelizacja medialna i prasa katolicka
- animacja kultury medialnej