Aktualności

Zarządzenie nr 4/2022 Rektora UPJPII z dnia 24 stycznia 2022 r. oraz Zarządzenie nr 9/2022 Rektora UPJPII z dnia 4 lutego 2022 r.

24.01.2022
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

ZARZĄDZENIE nr 4/2022
REKTORA UNIWERSYTETU PAPIESKIEGO JANA PAWŁA II W KRAKOWIE
z dnia 24 stycznia 2022 r.

w sprawie 

realizacji zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022

 

Działając na podstawie §30 pkt 1 i 13 Statutu Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, §6 Zarządzenia 57/2021 Rektora UPJPII z dnia 19 sierpnia 2021 r. w sprawie organizacji kształcenia w roku akademickim 2021/2022, §13a Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz. U. z 2021 r., poz. 661 z późn. zm.), w oparciu o art. 23 ust. 2 pkt 2 oraz art. 76a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U z 2021 r., poz. 478 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

 

Organizacja kształcenia

§1

  1. Od dnia 25 stycznia do dnia 31 stycznia 2022 r. na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie wszystkie zajęcia dydaktyczne dla studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników innych form kształcenia realizowane są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem ust. 2.
  2. Z postanowień ust. 1 mogą być wyłączone zajęcia prowadzone na studiach o profilu praktycznym, które kształtują umiejętności praktyczne lub które wymagają bezpośredniego dostępu do infrastruktury badawczej lub laboratoryjnej.
  3. Zajęcia, o których mowa w ust. 2 określają dziekani, w porozumieniu z właściwym kierownikiem kierunku oraz kierownikami jednostek międzywydziałowych (w przypadku lektoratów oraz zajęć z wychowania fizycznego).

 

§2

  1. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość powadzi się przy wykorzystaniu infrastruktury i oprogramowania zapewniającego synchroniczną i asynchroniczną interakcję miedzy uczestnikami i osobami prowadzącymi zajęcia.
  2. Zajęcia realizowane są z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się korzystanie z platformy Moodle.

 

§3

  1. Osoby prowadzące zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zobowiązane są do:
    1) odbywania zajęć w czasie rzeczywistym, w terminach przewidzianych harmonogramem zajęć;
    2) niezwłocznego poinformowania ich uczestników o sposobie realizacji zajęć za pośrednictwem platform, o których mowa w §2 ust. 2;
    3) udzielenia ich uczestnikom wszelkich niezbędnych informacji dotyczących organizacji i realizacji poszczególnych zajęć;
    4) zapewnienia ich uczestnikom możliwości konsultacji zdalnych prowadzonych w czasie rzeczywistym, zgodnie z przyjętym harmonogramem dyżurów;
    5) uzupełniania umiejętności zakresie wykorzystywania narzędzi informatycznych stosowanych w celu realizacji kształcenia zdalnego.
  2. Osoby prowadzące zajęcia odpowiadają za jakość przygotowywanych i udostępnia-nych materiałów dydaktycznych.

 

§4

  1. Dziekan właściwego wydziału sprawuje nadzór nad prowadzeniem kształcenia zdalnego:
    1) studentów – w porozumieniu z kierownikiem właściwego kierunku oraz kierownikami jednostek międzywydziałowych (w przypadku lektoratów oraz zajęć z wychowania fizycznego);
    2) doktorantów na studiach doktoranckich – w porozumieniu z właściwym kierownikiem studiów doktoranckich oraz Kierownikiem MSJO (w przypadku lektoratów);
    3) uczestników studiów podyplomowych – w porozumieniu z kierownikiem właściwych studiów podyplomowych;
    4) uczestników innych form kształcenia – w porozumieniu z osobą odpowiedzialną za daną, inną formę kształcenia.
  2. Dyrektor Szkoły Doktorskiej sprawuje nadzór nad prowadzeniem kształcenia doktorantów w Szkole Doktorskiej – w porozumieniu z właściwym kierownikiem dyscypliny.
  3. Osoby, o których mowa w ust 1 i 2, zobowiązane są do monitorowania procesu prowadzenia kształcenia zdalnego, a w szczególności realizacji zajęć, sposobu ich organizacji, obciążenia ich uczestników realizacją zleconych zadań, komunikacji osób prowadzących zajęcia z ich uczestnikami.

 

Organizacja sesji

§5

  1. Od dnia 25 stycznia do dnia 23 lutego 2022 r. weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów, a w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022, odbywa się co do zasady przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (forma zdalna), z uwzględnieniem §6.
  2. Osoba przeprowadzająca egzamin/zaliczenie podejmuje decyzję o narzędziach informatycznych, które zostaną wykorzystane do weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się.
  3. W przypadku osób z niepełnosprawnościami forma egzaminu/zaliczenia powinna być zaadaptowana do możliwości zdającego. W przypadku kiedy student/doktorant
    z niepełnosprawnością chce skorzystać ze wsparcia ze strony Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami zobowiązany jest do zgłoszenia się niezwłocznie do tej jednostki.
  4. Zdalna weryfikacja efektów uczenia się podlega udokumentowaniu.

 

§6

  1. W przypadku gdy specyfika zajęć uniemożliwia lub znacząco utrudnia przeprowadzenie weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej dopuszcza się jej przeprowadzenie w formie stacjonarnej na terenie Uniwersytetu.
  2. Osoba przeprowadzająca zaliczenie/egzamin zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania osób, które będą do niego przystępować o przeprowadzeniu go w formie stacjonarnej.
  3. Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022 przez studentów kierunku Teologia, specjalność: teologia kapłańska odbywa się co do zasady w formie stacjonarnej.
  4. Weryfikacja uzyskanych efektów uczenia się w formie stacjonarnej dokonywana jest
    z zachowaniem wszelkich zasad reżimu sanitarnego oraz procedury bezpieczeństwa obowiązującej na terenie UPJPII.
  5. Osoby przebywające na izolacji lub na kwarantannie w terminie przewidzianego stacjonarnego egzaminu/zaliczenia nie mogą przystąpić do weryfikacji efektów uczenia się dokonywanego w takiej formie. Osoba taka zobowiązana jest do ustalenia z osobą przeprowadzającą egzamin/zaliczenie, przed planowanym terminem egzaminu/zaliczenia, innego terminu przystąpienia do niego w formie stacjonarnej lub zdalnej, przy czym nowy termin musi przypadać w terminach sesji egzaminacyjnej określonych w Kalendarium UPJPII.

 

§7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do dnia 23.02.2022 r.

 

ks. prof. dr hab. Robert Tyrała
rektor

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMUNIKAT nr 1

REKTORA UNIWERSYTETU PAPIESKIEGO JANA PAWŁA II W KRAKOWIE

z dnia 24 stycznia 2022 r.

w sprawie

zmian charakteru pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi
oraz formy jej wykonywania na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie

 

W związku z rosnącą liczbą zakażeń wirusem COVID-19 od dnia 25 stycznia do dnia 23 lutego 2022 roku (do końca semestru zimowego) ulega zmianie tryb pracy w UPJPII.

  1. Odpowiednio Rektor, Prorektorzy oraz Kanclerz UPJPII ustalą zasady pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi w podległych im jednostkach ogólnouczelnianych, z zastrzeżeniem zapisów pkt. 2 i 3, umożliwiające świadczenie pracy w formie zdalnej oraz świadczenie pracy stacjonarnej w trybie rotacyjnym, z uwzględnieniem indywidualnego rozkładu czasu pracy pracowników. Należy zachować ciągłość funkcjonowania jednostek, przy maksymalnie zminimalizowanej liczbie osób świadczących pracę w trybie stacjonarnym, w szczególności:
    umożliwi się pracownikom wykonywanie części zadań służbowych poza miejscem pracy w formie pracy zdalnej,
     umożliwi się wykonywanie pracy w dogodnych porach spowodowanych sytuacją rodzinną, osobistą i dojazdem do pracy, uwzględniając godziny otwarcia budynków,
    portiernie będą pracować w godz. 7:00–16:00,
    we wszystkich jednostkach organizacyjnych zapewni się dyżur w każdym dniu roboczym.
  2. Dziekani, kierownicy jednostek międzywydziałowych, dyrektor biblioteki oraz dyrektor wydawnictwa zobowiązani są do opracowania trybu pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi z uwzględnieniem zasad określonych w pkt. 1.
  3. W przypadku, gdy pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi nie mają możliwości wykonywania pracy zdalnej, świadczą ją w formie stacjonarnej, z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.
  4. Wszyscy kierownicy jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie zobowiązani są do przekazania informacji o przyjętym trybie pracy na stronach internetowych jednostek.
  5. Każdy pracownik zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o zachorowaniu wywołanym wirusem SARS-CoV-2 poprzez zgłoszenie tego faktu pocztą elektroniczną na adres prorektorzy@upjp2.edu.pl.

 

ks. prof. dr hab. Robert Tyrała
rektor

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pliki do pobrania

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Na stronach internetowych Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII w Krakowie stosowane są pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.

Zapisano