Aktualności
Projekt „Edukacja medialna – zasady funkcjonowania w świecie nowych mediów”
Rozpocznynamy projekt „Edukacja medialna – zasady funkcjonowania w świecie nowych mediów” współfinansowany ze środków Fundacji ORLEN.
Miło nam poinformować, że na początku 2023 roku w ramach działań statutowych Fundacji im. Świętej Królowej Jadwigi dla Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie został złożony wniosek dotyczący realizacji projektu, którego założeniem jest promowanie wiedzy i kompetencji w zakresie korzystania z nowych mediów, w tym mediów społecznościowych.
Autorką koncepcji projektu jest dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, która w czasie ostatniej ewaluacji pełniła na Wydziale Nauk Społecznych funkcję kierownika dyscypliny nauki o komunikacji i mediach. Odpowiadając za kryteria oceny ewaluacyjnej zajmowała się kwestią współpracy Uniwersytetu z innymi podmiotami w zakresie upowszechniania nauki w otoczeniu społeczno-gospodarczym (kryterium III ewaluacji obejmującej lata 2017-2021 zgodnie z założeniami Ministerstwa Edukacji i Nauki). Dodatkową inspiracją do stworzenia projektu były doświadczenia w związane z szerzeniem wiedzy o mediach i aktywność popularyzatorska wielu pracowników i współpracowników Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych UPJPII.
Zaproponowany projekt został złożony jako wniosek do Fundacji ORLEN i zatwierdzony do dofinansowania. Przyznane środki, zgodnie z profilem organizacji finansującej – przeznaczone zostaną na organizację debat eksperckich, filmów edukacyjnych, materiałów naukowych i popularyzatorskich. Do współtworzenia projektu są zaproszone jednostki organizacyjne naszej Uczelni, koła naukowe studentów i doktorantów oraz pracownicy zajmujący się wyzwaniami związanymi z edukacją medialną w nowej rzeczywistości społecznej. Atutem Uniwersytetu jest z pewnością Akademickie Centrum Medialne, pełniące od lat zaplecze techniczne i technologiczne Uczelni oraz specjaliści, którzy będą mieć sposobność popularyzować wiedzę na temat edukacji medialnej w nowej rzeczywistości społecznej.