Aktualności

„Małopolskie przemysły kreatywne – stan i warunki rozwoju”

04.06.2018
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Na zlecenie Małopolskiego Obserwatorium Rozwoju Regionalnego, wśród studentów Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie firma ECORYS Polska przeprowadziła ankietę dotyczącą badań „Małopolskie przemysły kreatywne – stan i warunki rozwoju”. Żacy anonimowo mieli odpowiadać na pytania dotyczące, m.in. motywacji, jakimi się kierowali podczas wyboru kierunku studiów, jak te wybory wpłynęły na ich wizję przyszłości i czy czują się usatysfakcjonowani swoją decyzją, którą przyszło im podjąć tuż po egzaminie dojrzałości.

Oprócz sektora medialnego, badania zostały przeprowadzone na szerokim polu branż, od filmowej, muzycznej i wydawniczej, przez architekturę, sztuki sceniczne i projektowanie ubrań, aż po grafikę komputerową i oprogramowania. Ich głównym celem jest sprawdzenie potencjału 11 przemysłów kreatywnych w kontekście rozwoju społeczno-gospodarczego w województwie małopolskim. Analizują nie tylko opinie studentów, którzy stopniowo zaczynają zasilać badany dział twórczy. Sięgają również po opinie profesjonalistów oraz koncentrują się na podmiotach gospodarczych.

Dla małopolski przemysły kreatywne wchodzą w skład inteligentnych specjalizacji regionu. Dbałość o rozwój tych branż jest zatem bardzo ważna w kontekście wpływu na ogólny wizerunek województwa. Nic więc dziwnego, że Małopolskie Obserwatorium Rozwoju Regionalnego również w tym roku zdecydowało zlecić badania „Małopolskie przemysły kreatywne – stan i warunki rozwoju”, a tym samym upewnić co do rzetelności i profesjonalizmu branż twórczych.

Julia Głąb
DIKS III

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Na stronach internetowych Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII w Krakowie stosowane są pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.

Zapisano