X Konferencja Etyki Mediów

 

Etyka mediów – etyczność w mediach

Media Ethics – Ethic in the Media

Kraków, 18–19 maja 2016 roku

Etyka mediów – etyczność w mediach

Media Ethics – Ethic in the Media

Kraków, 18–19 maja 2016 roku

 

Media to ludzie, a tam, gdzie jest człowiek, który myśli i działa, tam ujawnia się także aksjologiczny i etyczny wymiar jego działania. Środowiska medialno-dziennikarskie dysponują dziś ogromnym potencjałem oddziaływania na ludzi, który powinien służyć dobru człowieka i postępowi społecznemu. Potencjał mediów, źle wykorzystany, może niestety przynieść ogromne szkody moralne i społeczne. Głównym problemem współczesnej mediosfery nie jest brak odpowiednich kodeksów etyki dziennikarskiej i etyki mediów w różnych obszarach komunikowania społecznego, ale raczej trudności w praktycznej realizacji zasad etyki oraz problem jakości etyki i jej realnego wpływu na działania człowieka.

        Dlatego już od 10 lat zapraszamy do Krakowa na Konferencję Etyki Mediów, stanowiącą forum wymiany doświadczeń i naukowych poszukiwań, płaszczyznę dialogu teoretyków i praktyków mediów, przestrzenią wspólnej troski o etyczność mediów dla dobra każdego człowieka. W czasie Jubileuszowej X Międzynarodowej Konferencji Naukowej Etyki Mediów w Krakowie Etyka mediów – etyczność w mediach. Media Ethics – Ethic in the Media, Kraków, 18-19 maja 2016 roku, analizowaliśmy z różnych perspektyw medioznawczych, między innymi, następujące problemy:

  • potrzeba i rola kodeksów etycznych w mediach, teoria i praktyka etyczna w mediach;
  • konteksty i regulacje etyczne w różnych obszarach komunikowania społecznego;
  • płaszczyzny dyskursu etycznego, czy możliwy jest etos dziennikarski bez etyki;
  • relacja etyki do prawa i innej normatywności medialnej, o co chodzi w etyce mediów;
  • problem jakości etyki mediów i jej realny wpływ na działanie ludzi mediów;
  • etyczność w mediach: jakość, odpowiedzialność, powinność itd.
  • różne oblicza i odsłony wartości i antywartości w mediach;
  • wyzwania i zagrożenia medialnym złem – komunikowanie „antywartości”;
  • etyka reklamy, etyka public relations, etyka Internetu, netykieta;
  • etyka mediów w kontekście komercjalizacji i marketingu wartości;
  • etyczność w kontekście nowych technologii medialnych;
  • etyczna odpowiedzialność odbiorców mediów.

Gallery:

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Na stronach internetowych Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UPJPII w Krakowie stosowane są pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.

Saved